Att nå ett mål

Fredagar är mina Vägningsdagar. På lördagarna brukar jag mäta mig då det inte är något jag prioriterar att göra på fredagarna innan jag åker till jobbet.
 
Fredagen den 16 januari 2015 blev en riktig milstolpe i mitt liv.
 
Jag vägde mig på morgonen och det är första gången i vuxen ålder som det var en 8 på vågen först. Jag vägde under 90 kg.
 
Det här är ett mål som jag hade kunnat nå förra året. Men i det här målet så ligger det så många års rädsla. Jag var rädd för vem jag skulle vara om jag vägde under 90 kg. Skulle jag förändras på något vis? Skulle jag bli besatt? Jag har varit rädd för o fastna i en ohälsosam livsstil. Där livet går ut på o träna och äta kyckling och broccoli. Jag har sett ett konto på instagram som skrämmer mig, en sund tjej som jag har känt lite lätt tidigare, en tjej som nu ska tävla i fitness och ser utmärglad ut. Jag har varit rädd för att det skulle bli jag. Min rädsla är på ett sätt inte obefogad, jag är i en förändring som påverkar både kropp och själ väldigt mycket. Men som en av mina två mycket fantastiska systrar sa; Du gillar god mat alldeles för mycket för o hamna där. 
 
Hon har helt rätt. Jag älskar god mat, ge mig gärna en hemlagad toast Skagen med smörstekt bröd på en tisdag! I love it.
 
Nu väger jag under 90 kg och det känns bra. Nästa mål är att väga 88,5. Då har jag gått ner 20 kg sen v 29 2014.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Cattis

Heja dig! Du är duktig. Har inte nån av dina träningspolare/ lofsianer en tränings och livsstilsportal där dom kan betala dig för att blogga??? Det vore nåt!

Svar: Tack! Haha du är så rolig, vi ska se hur länge min bloggartrend håller i sig den här gången :-)
Sarah

2015-01-18 @ 16:42:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback