Historien om hur när jag började träna.

Ja, om man ska berätta en historia så bör man ju berätta den från början. Eller i alla fall från mitten. 
 
När jag var i tonåren, säg ca 14 år. Då red jag på ridskolan en gång i veckan och tränade handboll två gånger i veckan tror jag och ofta var det en match på helgen. När klockan slog 18.00 då fick man surfa en stund för då var det billigare, då kan ni ju tänka er hur de var när jag var ung?!
 
När jag var runt 15-16 så tyckte jag att det här med hästar började bli lite tråkigt, de va kallt i stallet osv. Jag slutade även i samma veva med handbollen. Jag minns ärligt talat inte varför jag slutade med handbollen men hur bra anledningar hade man när man var 16 år?
 
Oftast så satt jag bara hemma efter skolans, surfade lite. Började äta en hel del chips då mina föräldrar drack en del vin i veckorna och jag ville ju också ha nått gott!
 
Där nånstans, med en väldigt skev självbild där jag trodde att jag var jordens tjockaste människa ungefär, började nog min viktuppgång sakta men säkert.
 
Jag fick höra att jag var lat, och en period även bortskämd. Den här tiden lagade jag en stor del av maten hemma då min mammas kockkunskaper var lite väl klena tyckte jag. 
 
Jag fortsatte äta chips och ät. För mycket skräp i veckorna och tryckte nog ner mig själv en hel del och trodde dE personerna som sa att jag var lat. Deras ord blev min sanning.
 
En mycket farlig sanning. Som höll i sig i ungefär 10 års tid. Jag var lat så det var ingen ide att försöka göra något, det var ändå dömt att misslyckas.
 
Efter att jag hade jobbat så var jag oftast så trött så jag bara satt i soffan med en påse chips eller nått annat skräp. Tjock och missnöjd med mig själv och livet. Jag hade även ont i ryggen minst två gånger i veckan och jag sov dåligt, jag kunde ligga i sängen i mer än 12 timmar men jag var aldrig pigg. En dag fick jag bara nog.
 
I oktober för tre år sen började jag träna, vi hade en inneboende, även en vän till min syster och mig, vi fick testa på o träna i tre veckor gratis om vi tränade minst 5 gånger tror jag det var. Jag tränar på samma gym fortfarande. Innan jag gick in på gymmet för att träna första gången så satt jag i bilen i hela trettio minuter o funderade på varför jag skulle utsätta mig själv för det här. Då vägde jag troligvis 95-100 kg till mina 176 cm.
 
Jag gick in, efter ett samtal från min storasyster där hon verbalt tvingade in mig på gymmet, så tränade jag. Jag var inte där länge alls, men jag var dit och jag tränade.
 
När de där tre veckorna hade gått hade jag tränat 14 eller 15 gånger tror jag. Jag provade på core, easyline och bodybalance och cyklade en del på motionscykeln.
 
I perioder när jag har varit arbetslös så har jag gått hemifrån till gymmet vilket var ca 3,5-4 km Och tränade sex dagar i veckan. Kosten var dock densamma men jag sov nog bättre, jag hade i alla fall väldigt sällan ont i ryggen längre.
 
Under de här tre åren som jag har tränat har väldigt mycket förändrats i mitt liv, allt till det bättre, förutom vikten, men det kommer vi att prata mer om någon annan dag.
 
Tränar du? Hur ofta och vad?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback