Livet just nu

Jaha, en blogg igen alltså? Vi får allt se vad som händer här.
 
Mitt liv ser ut så här just nu; tänka alldeles för mycket , både på sånt som har varit och sånt som komma skall. Det är självklart jobbigt men jag försöker att se det positiva och tänka på mina styrkor och att jag klarar allt!
 
Jag har längtat lite efter vardagen igen, så att rutinerna kan falla tillbaka på sin plats. Gå upp, äta frukost, jobba och promenera minst 20 minuter hemåt efter jobbet. Tänk att lilla 20 minuter kan få mig att stressa av och släppa jobbet. Det är viktigt och det är alltid skönt när jag väljer att prioritera mig själv.
 
Igår funderade jag en hel del på vad jag faktiskt vill lägga min fritid på kvällarna på. Jag vbrukar gå upp halv 5 två-tre dagar per vecka och träna före jobbet då jag har blivit ganska kvällstrött men även för att gymmet ligger tre gator från mitt jobb, så det känns onödigt o åka ner på kvällarna efter jobbet, plus att det är ganska mycket folk där då och jag gillar att träna när det är lugnt.
 
Jag vill hitta en aktivitet/hobby/sysselsättning istället för att bara se serier, kolla på film eller slökolla på något ointressant på tv. Så idag har jag bakat mellismuffins, lagat ett nytt recept på fläskfilé i en god sås med pasta till och jag har även läst ut en bok som jag hade ca 200 sidor kvar på som jag började läsa för flera månader sen.
 
jag står i kö på en hel del intressanta böcker på biblioteket som jag längtar efter att få läsa, bland annat de här:
 
Stark som en Björn, snabb som en örn av Kalle Zackari Wahlström
Yogagirl av Rachel Brathen
The golden year av Hannah Widell och Amanda Schulman
 
så har lite mer spännande läsning framöver när jag får hämta ut de, och min igångkickade blogg ska såklart få några fler inlägg!

Kommentarer
Postat av: Cattis

Kul att du uppdaterat bloggen, kul att läsa om hur du har det :)

2015-01-07 @ 21:28:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback